Eden Springs Europe | Eden vesiautomaatit | Sivustokartta
Denmark Estonia Finland France Germany Latvia Lithuania Luxembourg Netherlands Norway Poland Spain Sweden Switzerland UK water cooler
Palvelumme
Eden separator Tuotteemme
Eden separator Vetemme
Eden separator Kampanjamme
Eden separator Tee tilaus
Eden separator Hyvinvointi työpaikalla
Eden separator Omat sivut
Eden separator Yrityksemme
Home > Hyvinvointi työpaikalla

 Suurenna fonttia  Pienennä fonttia  Lähetä kaverille  Tulosta sivu

Vesi auttaa pienentämään sairastumisriskiä kroonisiin sairauksiin



Kun ottaa huomioon, että kehosta yli 60 % on vettä, ei ole ihme, että veden juomisella on syvä vaikutus terveyteemme. Keho menettää joka päivä vettä, joka pitää korvata. Veden hävikki on miehillä keskimäärin 2,9 litraa ja naisilla 2,2 litraa. Tutkimukset ovat osoittaneet, että ihmisillä, jotka eivät juo riittävää vesimäärää päivässä, on suurempi riski sairastua tiettyihin kroonisiin sairauksiin.

American Journal of Epidemiology -julkaisun mukaan vesipitoisuuden vajaus voimistaa sepelvaltimotaudin riskitekijöiden vaikutusta. Artikkelissa raportoidaan tutkimustuloksista, joiden mukaan runsas vedensaanti on sairauden ehkäisyssä yhtä tärkeää kuin liikunta, ruokavalio ja tupakoinnin välttäminen.

Tuoreen tutkimuksen mukaan henkilöt, jotka joivat viisi tai useampia lasillisia vettä päivässä vähensivät sepelvaltimotautikuoleman riskiä 46% (miehet) ja 59% (naiset). Sitä vastoin muiden nesteiden nauttimiseen liittyy kohonnut riski.

Vastaavissa tutkimuksissa on havaittu yhteys nestetasapainon ja tiettyjen syöpämuotojen välillä. Eräässä tutkimuksessa havaittiin, että rintasyöpää esiintyi 79 % vähemmän niillä naisilla, jotka joivat riittävästi vettä.

Veden puute on ollut osatekijänä monissa sairauksissa, jotka liittyvät rakkoon, eturauhaseen ja munuaisiin, esim. syövässä ja munuaiskivissä. Eräässä tutkimuksessa havaittiin, että potilaat eivät yleensä juo riittävästi vettä (alle 2,4 litraa vettä päivässä). Jatkotutkimus osoitti, että näiden syöpämuotojen riski väheni aina, kun juotiin 240 ml enemmän vettä. Myös muiden nesteiden vaikutusta tutkittiin, mutta mikään ei ollut yhtä tehokas kuin puhdas vesi. Koska veden juominen on helppo elämäntapamuutos, jonka kuka tahansa voi tehdä, tällä pienellä muutoksella on mahdollista parantaa monien ihmisten elämänlaatua ja jopa pelastaa monia ihmishenkiä.

Takaisin sivulle "Hyvinvointi työpaikalla"

Energy Health Balance Creativity Focus
Usein kysyttyä | Hyvinvointi työpaikalla | Tietosuoja | Ota yhteyttä | Sijaintimme
Eden line
Palvelumme
Jakelu
Asiakaspalvelu
Tekninen tuki
Puhdistus
Sopimussäännöt
Asiakaspalvelun usein kysytyt kysymykset
Tuotteemme
Vesiautomaatit
Kahviautomaatit
Oheistuotteet
Puhdistuspalvelu
Pullojen säilytys
Pullojen käsittely
Usein kysyttyjä kysymyksiä tuotteistamme
Vetemme
Filosofiamme
Lähdevesi
Juomaveden tuotanto
Sertifikaatit
Kampanjamme
Kokeile lähdevesiautomaattia ilmaiseksi kahden viikon ajan!
Kerro ystävällesi!
Yrityksemme
Keitä me olemme
Eden Springs Europe
Referenssit
Uutisia
Tiedotteita
Tule meille töihin